Nigeriaanse erfenis kan begroting redden

Posted on 21 maart 2016 door

27


De topministers van de federale regering zijn nog altijd op zoek naar 2,3 miljard euro. Mogelijk krijgen ze nu hulp uit onverwachte hoek: een Nigeriaanse prinses heeft in een e-mail aan minister van Financiën Johan Van Overtveldt laten weten dat ze 2,3 miljard euro uit de erfenis van haar vader wil schenken aan België.

‘Ik kreeg deze morgen een wel zeer leuk bericht in mijn mailbox’, aldus een zichtbaar tevreden Johan Van Overtveldt. ‘De Nigeriaanse prinses Wumi Abdul schrijft daarin dat ze de erfenis van haar vader ter waarde van 3,2 miljard dollar aan België wil schenken.’

Enige voorwaarde is wel dat de regering eerst 100.000 euro overmaakt op de rekening van de prinses, zodat ze de erfenis kan regelen. ‘Maar dat mag geen probleem zijn. We kunnen dat geld voorlopig uit het onderwijsfonds halen, want de Nigeriaanse prinses belooft in haar mail dat we dat geld bovenop haar erfenis zullen terugkrijgen’, aldus Van Overtveldt.

 

LETTERLIJK. De e-mail van prinses Wumi Abdul

Geachte Gerespecteerde Johan,

Sta mij toe u te informeren over mijn verlangen van in te gaan op zakelijke relatie met u. Ik bad erover en geselecteerde uw land onder andere namen als gevolg van de Achtende de natuur en de aanbevelingen gegeven voor mij als een gerenommeerde en vertrouwen waardig persoon die ik kan zaken doen met en door de aanbevelingen die ik moet niet aarzelen om vertrouwen in u voor deze eenvoudige en oprechte business.

Ik ben Wumi Abdul; de enige dochter van wijlen de heer en mevrouw George Abdul. Mijn vader was een zeer rijke cacao koopman in Abidjan, de economische hoofdstad van Nigeria, voordat hij werd tot de dood door zijn zakenpartners op een van hun uitje op een zakelijke deal vergiftigd te discus. Toen mijn moeder overleed op 21 oktober 1984, nam mijn vader mij en mijn jongere broer HASSAN speciaal omdat we zijn moederloze. Vóór de dood van mijn vader op 30 juni 2002 in een particulier ziekenhuis hier in Abidjan. Hij in het geheim belde me op zijn bed en vertelde me dat hij een bedrag van $ 3.200.000.000 achtergelaten in een tussenrekening in een lokale bank hier in Abidjan, dat hij mijn naam gebruikt als zijn eerste dochter voor de nabestaanden in depot van het fonds.

Hij vertelde mij ook dat het was omdat van deze rijkdom en een aantal enorme hoeveelheid geld van zijn zakenpartners verondersteld om zijn evenwicht van de deal hadden ze dat hij was vergiftigd door zijn zakenpartners, dat ik moet zoeken voor een God vrezend buitenlandse partner in een land van mijn keuze waar ik dit geld zal overdragen en gebruiken voor investeringen doel (zoals real estate management). Meneer, we zijn eervol op zoek naar uw hulp op de volgende manieren.

1) een bankrekening, waar dit geld zou worden overgedragen aan te bieden.
2) Om te dienen als de hoeder van dit omdat ik ben een meisje van 26 jaar.
3) $ 100.000. Voor de transactie nodige kosten

Anticiperen binnenkort van u te horen.

Bedankt en God Bless.
Beste wensen.
Miss Wumi Abdul

Posted in: Olen nieuws