Kris Peeters verduidelijkt duidelijk de door hem veroorzaakte onduidelijkheid

Posted on 24 februari 2015 door

4


Kris Peeters tijdens zijn duidelijke verduidelijking van de door hem veroorzaakte onduidelijkheid.

Kris Peeters tijdens zijn duidelijke verduidelijking van de door hem veroorzaakte onduidelijkheid.

Het kabinet van vicepremier Kris Peeters (CD&V) neemt openlijk afstand van het feit dat Kris Peeters afstand zou genomen hebben van het feit dat hij vorige week afstand nam van de regeringsbeslissing om werkloze mantelzorgers aan te pakken. Het kabinet zegt daarbij dat er geen directe link is tussen het kabinet van Kris Peeters en Kris Peeters zelf, behalve dan dat het het ministerie van vicepremier Kris Peeters is. Dat heeft Kris Peeters ook zelf in duidelijke woorden aan onze redactie bevestigd.

Dat Kris Peeters (CD&V) zijn eigen voorstel tot afschaffing van de regeling om mantelzorgers te dwingen actief naar werk te zoeken terug wil afschaffen, weten we ondertussen al. Maar nu wil hij die afgeschafte afschaffing terug afschaffen. Dit omdat hij naar eigen zeggen “niet akkoord kan gaan met het eerder gemaakte voorstel dat ingaat tegen de beslissingen van het regeerakkoord en er dus een tegenstrijdigheid is tussen wat ik denk en beslis en doe en ik daar dus nu op deze manier enige duidelijkheid in wil brengen omdat die er eerder niet was want door in te gaan tegen het regeerakkoord ben ik wat onduidelijk geweest en bovendien vind ik dat iedereen die tegen beslissingen uit het regeerakkoord is zich maar eens moet bezinnen of hij of zij wel op zijn of haar plaats zit in deze regering, waarmee ik niet gezegd wil hebben dat ik niet op mijn plaats zit in deze regering want ik zit daar wel op mijn plaats al is het maar om duidelijkheid te scheppen over handelingen of uitspraken van mij die ingaan tegen beslissingen van de regering zoals ik bijvoorbeeld ook met de militairen in Antwerpen heb gedaan en dat was toch uiteindelijk heel duidelijk denk ik?”

Posted in: Olen nieuws