Wouter van Biesen: “Legaliseer huwelijk tussen boom en boomknuffelaar”

Posted on 15 mei 2014 door

5


tree-hugger_A0Wouter Van Besien, naast voorzitter van Groen ook intens boomknuffelaar hoopt dat de volgende regering werk maakt van het boomhuwelijk, waardoor bomen en boomknuffelaars kunnen trouwen. Vooral betreffende uitheemse bomen uit conflictgebieden is de wet onduidelijk. ‘Waarom zou een man niet met een Iraanse boom mogen trouwen als die boom in haar land van oorsprong de kapdood moet vrezen?”

Van Besien werd vorig jaar tijdens een rondreis door Syrië sterk aangegrepen door het verhaal van Linda, een 40 jaar oude Wilde Kastanjeboom. De boom dreigde te worden gekapt om plaats te maken voor een clubhuis voor Belgische Syriëstrijders. “Als ik zo’n mooie boom zie, dan kan ik niet anders dan ze te knuffelen. Toen ik van mijn plaatselijke gids hoorde dat de boom zou worden gekapt, besloot ik haar naar België te laten overbrengen. Maar dat verliep niet vlekkeloos, want de boom kon maar geen importvergunning krijgen. Ondertussen was mijn liefde voor Linda zo groot, dat we besloten om te huwen, puur uit liefde. Maar zo zag de overheid het niet. Een schijnhuwelijk volgens hen. Om die reden staat Linda nu voorlopig in een klein bos binnenin een gesloten asielcentrum geplant, in afwachting van een terugkeer naar Syrië. Daarom ijveren wij van Groen ervoor om huwelijken tussen boomknuffelaars en bomen toe te staan, ook als het om uitheemse bomen gaat.”

In de rubriek “TV Olen Kiest” laten we in de aanloop naar de moeder aller verkiezingen alle partijkopstukken aan het woord. De volgende keer legt Gerolf Annemans van Vlaams Belang het verschil uit tussen een potlood en een stok.

Posted in: TV Olen kiest