Vader geweigerd aan schoolpoort wegens pedofiel uiterlijk

Posted on 11 december 2013 door

72


WillyWilly Dilsaert mag zijn zoontje niet meer afhalen van school. Dat heeft de directie en ouderraad van Basisschool Het Persijntje beslist. Ze kregen klachten van verontrustouders over het uiterlijk van Willy.

“Op het eerste gezicht ziet Willy er normaal uit. Maar zet hem in een setting waar veel kinderen voorkomen, en je haalt hem eruit als pedofiel”, aldus Tanja Ysebaert van de ouderraad. Ook de directie erkent het probleem. “Wij krijgen dagelijks klachten van bezorgde ouders die denken dat er een pedofiel aan de schoolpoort staat”, aldus directeur François Van der Taele. “Ik had daar eerder nog niet op gelet, maar ze hebben gelijk.”

Het kwam tot een hoogtepunt toen enkele weken één van de ouders de politie belde, en Willy werd opgepakt voor de ogen van zijn zoontje. “Allemaal een misverstand uiteraard, maar het kan zo niet meer verder”, zegt de directeur. “Daarom vragen we aan Willy om zijn zoontje niet meer op te halen aan de schoolpoort, maar om de hoek bij het snoepwinkeltje te wachten, net zoals van pedofielen kan worden verwacht.”

Ook Willy zelf gaat akkoord met de eis van de school. “Ik kan ze geen ongelijk geven. Als ik een kind was, ik zou ook bang zijn van iemand met een uiterlijk als dat van mij.”