Het klimaat: ‘Ik zal wel afkoelen als je stopt met je domme initiatieven’

Posted on 29 november 2012 door

3


In september zongen duizenden Vlamingen in opdracht van Nic Bathazar het ‘Sing for Climate’-lied. Vandaag volgden ook politici als Joke Schauvliege (CD&V) dat voorbeeld. In een exclusief interview met TV Olen reageert het klimaat zelf eerder gepikeerd: ‘Ik zal wel stoppen met opwarmen als Nic Balzakhaar stopt met zijn debiele acties.’

Onze TV Olen-redacteur trof het klimaat vandaag op een niet genoemde locatie in een hangmat met een cocktail in de hand. ‘Ah heerlijk zo’n lekker warme dag. Twee graden opwarming heeft wonderen gedaan. Vroeger moest ik een muts en handschoenen aandoen. ik was die kou zo beu. Nu kan ik elke dag relaxen aan het strand. Het is leven als god in Frankrijk, Zuid-Frankrijk welteverstaan’, grapt het klimaat.

TV Olen: Lekker warm is het wel, toch zijn er verschillende zelfverklaarde wereldverbeteraars die medewerking zoeken om de planeet te redden, wat vindt u daarvan?
‘Dikke bullshit! wat denken die wel, ze kijken alleen maar naar zichzelf. Hebben ze er ooit al eens bij stilgestaan dat ik niet terug wil afkoelen. Er is vooral een zelfverklaarde wereldverbeteraar die ik niet kan uitstaan, ene … Nic Balzakhaar.’

Bedoelt u Nic Balthazar?
‘Ja die. Wat een oen. Die zelfverklaarde wereldverbeteraars komen met de auto naar die bijeenkomsten. Ook de bouw en het vervoer van alle podia veroorzaakt een grote CO2 uitstoot. Wat hebben ze daarop te zeggen? Als ze echt zouden willen dat ik afkoel, dat ze dan wat minder met de auto rijden en vegetariër worden, zingen zal niet helpen hoor.’

Bepaalde dierensoorten, zoals de ijsberen zijn met uitsterven bedreigd door uw opwarmen, doet dat u niets?
‘Het doet me zeer weinig. Trouwens, ik heb ergens gelezen dat ijsberen aan het uitsterven zijn door homofiel gedrag, en niet door mijn opwarmen.’

Hoe moet het nu verder?
‘Ik beloof plechtig dat ik niet meer zal opwarmen als Nic Balthazar en zijn BV’s stoppen met zingen en geen debiele ludieke acties meer opzetten. Pas dan warm ik niet meer verder op. Maar zeg nu zelf, wat zijn twee graden nu?’