Dewinter gaat stukadoren in Namibië

Posted on 17 oktober 2012 door

13


Er is nog wat werk aan het huis van Filip De winter in Namibië.

Na de teleurstellende verkiezingen plaatst Filip Dewinter zichzelf op een politiek zijspoor. Het Vlaams Belang-boegbeeld gaat de vrijgekomen tijd gebruiken om zijn huis in Namibië verder af te werken.

Filip Dewinter zei in mei 2010 dat hij België voor Namibië zou inruilen als Elio di Rupo premier zou worden. Dat gebeurde, en Dewinter hield woord. Maar van een effectieve verhuis is nog altijd geen sprake. ‘De werkzaamheden liepen niet van een leien dakje’, verduidelijk Dewinter. ‘Ik had eigenlijk al daar moeten wonen, maar de bouw van mijn huis liep ernstige vertraging op. Hoofdzakelijk door de luiheid van de plaatselijke arbeiders.’

Filip Dewinter neemt nu het heft in eigen handen. ‘Er moet nog veel gestukadoord worden, en dat doe ik liever zelf. Mijn vrouw had voorgesteld om goedkope Poolse krachten naar Namibië te sturen, maar die gasten zetten me gegarandeerd in de zak. Laat maar zitten. Als het huis af is, kan ik eindelijk genieten van mijn welverdiende rust.’

Maar Dewinter moet dan eerst wel nog een andere belofte nakomen. Bij een verkiezingsnederlaag in Antwerpen, zou hij in de Schelde springen. ‘Die sprong komt er, geloof me, maar ik moet daar even mee wachten nu de Walen het Scheldewater zwaar hebben vervuild. Ik heb nogal een tere huid. Daarmee.’