Jonathan Legear draagt ongeval op aan François Sterchele

Posted on 8 oktober 2012 door

32


De 25-jarige voetballer Jonathan Legear draagt zijn zware verkeersongeval van zondagochtend op aan François Sterchele, de in 2008 overleden Club Brugge-spits. ‘Ik weet dat François daar boven heel trots op mij is’, aldus Legear.

Jonathan Legear reed zondagochtend rond 5.30 uur met zijn Porsche de shop van een tankstation aan de Luikersteenweg in Tongeren binnen. De materiële schade is zeer groot. Eén man raakte lichtgewond, de shop was een ravage. De beelden van een bewakingscamera zijn ronduit hallucinant.

In een eerste reactie draagt de speler van Terek Grozny zijn stunt op aan François Sterchele. De ex-Club Brugge-spits reed zichzelf in 2008 te pletter bij een auto-ongeluk op de N49 in Vrasene. ‘Als ik zie hoe de Club-supporters elke 23ste minuut applaudisseren voor hun overleden held, dan raak ik ontroerd’, zegt Jonathan Legear. ‘Ik als gewone man kan daar weinig aan toe bijdragen. Daarom bedacht ik deze tankstationstunt, om de herinnering aan François Sterchele levendig te houden. Ik weet dat Çoiske van uit de hemel op me neerkijkt en nu en trots is!’

Volg TV Olen ook op Facebook en Twitter