Marc Dutroux heet nu Filip De Goede

Posted on 5 maart 2012 door

12


Marc Dutroux heeft een nieuwe naam: Filip De Goede. ‘Ik moet komaf maken met mijn verleden. Het sprak voor zich dat ik daarvoor een nieuwe naam nodig had,’ verklaart Dutroux, De Goede dus, de naamswijziging.

‘De naam Dutroux is te zwaar beschadigd door de gebeurtenissen uit het verleden. Telkens de naam in de pers komt, gebeurt dat op een negatieve manier. Door mijn naam te veranderen, maak ik komaf met die zware last op mijn persoon’, zei Filip De Goede vanuit zijn cel.

En blijkbaar met succes. Meteen na de mededeling kondigde minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open VLD) aan dat een mogelijke vrijlating van Filip De Goede nu heel dichtbij komt. ‘Iemand met zo’n naam hoort niet thuis in de gevangenis’, zegt Turtelboom daarover. ‘De naam straalt klasse en vertrouwen uit. Filip De Goede vrijlaten betekent een grote toegevoegde waarde voor de maatschappij. De bevolking hoeft dus helemaal niet bang te zijn.’