‘Antiseksismewet is bedreiging voor de man’

Posted on 19 januari 2012 door

3


Minister voor Gelijke Kansen Joëlle Milquet (CDH) wil seksisme strafbaar maken. Een bedreiging voor het voortbestaan van de man, volgens Ignace Crombé.

De oprichter en organisator van Miss Belgian Beauty is woedend over het wetsvoorstel van Milquet. ‘Die regering neemt ons echt alles af. Eerst onze sigaar op café, dan twijfelt ze over een vettaks, en nu dit. Mannen komen stilaan in de onderdrukking. Dit zijn middeleeuwse praktijken!’, fulmineert Crombé.

Volgens de West-Vlaamse levensgenieter gaat het om een persoonlijke frustratie van Milquet. En dat kan wel eens kloppen. Onlangs verklaarde Joëlle Milquet aan onze Waalse tegenhanger Télévision Mont-Saint-Marie: dat zij ‘vroeger de schoonheid van de Wetstraat was. Het waren gouden tijden. Mannen vroegen mij of ik mijn werk en mijn gezin kon combineren. En waarom mijn jurkjes altijd zo schattig waren. Op heel wat mannelijke verzuchtingen kon ik een harde “non” formuleren. Sinds de regeringsonderhandelingen is dat allemaal voorbij. Het waren slopende dagen, mijn lichaam leed zwaar, en er was niet altijd de gelegenheid om mij te scheren. Sindsdien wordt ik regelmatig met “madam moustache” aangesproken – c’est terrible.’

Ignace Crombé is ervan overtuigd dat Milquet het wetsvoorstel nu indient, om te vermijden dat seksistische moppen in de Wetstraat weldra het exclusieve voorrecht van Maggie De Block of Ingrid Lieten zouden worden. ‘Dat is jammer, want er zijn nog voldoende andere plaatsen waar ze onderworpen zou kunnen worden aan een tik op de billen, of een opmerking over haar borsten. Ja, ook hier in Lauwe. Ik hou van verdoken sletjes.’

Slettenbond dreigt met staking
Het wetsvoorstel zou ook het gebruik van de zogenaamde ‘pitspoezen’ op het autosalon verbieden. ‘Dan komt geen kat meer’, waarschuwt de slettenbond. ‘Wij willen beoordeeld worden op wie we zijn, en hoe we eruitzien. Ja, ook als het om ons kontje gaat’, klinkt het daar. ‘Zolang vrouwen maar voldoende hun best doen, zullen ze van seksistische opmerkingen – wij noemen dat complimentjes – blijven genieten.’

‘Wij kunnen niet akkoord gaan met dit voorstel, en gaan daarom staken. Iedereen – mannen en vrouwen – die mee willen doen, zijn welkom deze zaterdag in La Rocca.

Posted in: Olen nieuws