Rudi Vranckx overleeft ook val van keukentrapje

Posted on 12 januari 2012 door

8


Onbreekbaar is hij, ‘onze’ Rudy Vranckx. De VRT-journalist overleefde gisteren nog een aanslag in Syrië, deze morgen kwam daar een val van een keukentrapje bij.

De val gebeurde in het VRT-hotel in Homs, dat wordt beschermd door Syrische veiligheidstroepen. Rudi Vranckx doet aan TV Olen zijn relaas van een bewogen ochtend. ‘De Kellogg’s Honey Pops (een soort ontbijtgranen, red.) bleek op. Om te bekomen van de aanslag van gisteren, at ik deze nacht de volledige doos leeg. Daarom moest ik in onze keuken om een nieuwe doos voor onze ploeg. Nu moet je weten dat die dozen in de bovenste kast zitten. Alleen met een keukentrapje kan je erbij. Daarna weet ik niet meer zoveel. Ik ben puur op automatische piloot overgeschakeld en mijn instinct laten werken. Enkel door koelbloedig te blijven, kan je de juiste beslissingen nemen. Daar heeft journalistiek weinig mee te zien.’

Rudi Vranckx en zijn team worden spoedig naar Damascus gebracht. De heldhaftige journalist hoopt daar echter zo lang mogelijk te kunnen blijven. ‘De journalisten moeten deze oorlog tonen, een keukentrapje kan mij niet stoppen.’

Posted in: Olen nieuws