‘Desnoods eet ik die migranten op!’

Posted on 10 december 2011 door

4


Het was een turbulente week voor de nieuwe staatssecretaris voor asiel en migratie Maggie De Block, die zwaar afgerekend werd op haar ernstig overgewicht. TV Olen doet niet mee aan dergelijk uitlachgedrag en geeft Maggie een recht van antwoord.

Onze redacteur belde de kersverse staatssecretaris op. ‘Hoe lang gaat dit interview duren? Anders haal ik eerst iets om te eten.’, opent Maggie het gesprek. ‘En trouwens, wat schaft dit interview? Ik heb honger.’

‘Drie minuten, en zeventien taarten’, antwoordt onze redacteur, die als neefje van meneer  Spaghetti dergelijke vragen wel gewoon is. ‘Ok dan,’ stelt Maggie ons gerust. ‘Ik besef ook wel dat ik geen Kate Moss-lijntje heb, maar dat wil niet zeggen dat ik geen beleid kan voeren’, klaagt Maggie. ‘Ik zal persoonlijk aan de grenzen staan om de mensen af te schrikken. Desnoods eet ik de migranten op’, lacht ze verder.

Alhoewel, lachen, TV Olen weet wel beter. Vincent ‘Quicky’ Van Quickenborne twitterde ons dat we de ludieke dreigementen van Maggie au serieus mogen nemen. ‘Het zou niet de eerste keer zijn dat Maggie zoiets doet, het is al gebeurd dat ze effectief een Chinees opeet, als ze Chinees gaat eten.’

Tot zover dus het recht van antwoord van Miss Obesitas. Blijkbaar is het echt een vet wijf. Onze excuses voor dit artikel.

Posted in: Olen nieuws