Slechte reclame wordt man fataal

Posted on 1 december 2011 door

0


Een radiospot over een verzekeraar is een man uit Kontich fataal geworden. 

Een collega zag Hubert Vandewalle neervallen tijdens een spot van Ethias. ‘Hubert ergerde zich al lang aan de slechte reclame. Die is nooit grappig, gewoon onuitstaanbaar. Dat kost hem nu uiteindelijk het leven.’

TV Olen ging te rade bij professor Luc Wiebou, een expert op vlak van ‘doodergeren’. ‘Het gebeurt wel vaker dat mensen zich doodergeren, maar dit is voor zover gekend pas het eerste dodelijke geval van radio-incommodantie.’

Ethias heeft besloten om de spot voorlopig niet van de radio te halen. ‘Zolang die veel ergerlijke reclame van Century21 gedraaid wordt, trekken wij onze spot niet terug’, staat te lezen in een persbericht.

Voor professor Wiebou is dit sterfgeval ironisch genoeg ook een meevaller. ‘Doodergeren klimt nu op de lijst van grootste gezondheidsrisico’s naar plaats 378, net na verplettering door een Leuvense stoof, maar voor prostaatkanker bij vrouwen. Dat betekent dat de subsidies voor mijn onderzoek vanaf 2012 zullen verdubbelen.’

Hubert Vandewalle in betere tijden.

Posted in: Olen nieuws