Nic Balthazar niet op Google Street View

Posted on 26 november 2011 door

0


Elke levende Vlaming is te zien op Google Street View, behalve één man: Mister klimaat Nic Balthazar. ‘Het is pure boycot’, jammert de Gentse regisseur. ‘Ik had zo hard mijn best gedaan, maar blijkbaar mocht ik er niet bij.’

‘Op het moment dat de Google-wagen door onze streken reed, was ik net met mijn privé-jet onderweg van Panama naar Hawaï om er mijn klimaatgroep ‘Act Now’ te promoten. In die periode deed ik ook nog Rio, Peking, Moskou en de Jupitermaan Europa aan. Dat was voor de goede zaak, namelijk het ontmoedigen van klimaatvervuilende handelingen zoals nutteloze en sterk vervuilende vliegreizen.’

Het is niet dat Balthazar niet geprobeerd heeft om op Google Street View te komen. ‘Ik heb maanden met mijn Hummer H2 diesel door Vlaanderen gereden op zoek naar de Google-wagen. Helaas zonder resultaat.’

Voor Balthazar is het naar eigen zeggen de grootste tegenslag sinds hij op een congres van de petroliumindustrie te laat aankwam, waardoor er enkel nog bio-veganistische hapjes overbleven. ‘Ik ben toen zelf nog om twee kilogram biefstuk moeten rijden’, zegt hij daarover.

Posted in: Olen nieuws