‘Liever patatten dan worst’

Posted on 15 november 2011 door

2


Piet Vanthemsche, voorzitter van de Boerenbond is bang dat hij vegetariër wordt. Dat gaf de 56-jarige dierenarts toe in een exclusief interview met TV Olen.

‘Het is allemaal de schuld van die vegetariërs van EVA’, klaagt Vanthemsche. ‘Met hun vegidag en andere initiatieven brainwashen ze de bevolking, en ook ik blijf niet gespaard. Waar ik een jaar terug nog graag biefstuk blue met bloedworst en stoofvleessaus at, heb ik de laatste tijd steeds meer zijn in patatten en tomaten. Ik ben vannacht zelfs opgestaan voor een broodje met seitan.’

En er is meer. De krachtdadige leider van de Boerenbond, en strijder voor de rechten van de vleeseter, laat sinds kort ook zijn goed hart zien aan de natuur. ‘Afgelopen weekend heb ik zelfs vetbolletjes en vogelnestjes buiten gehangen om die arme diertjes voor te bereiden op de koude winter. Komaan zeg, vroeger kende ik die termen alleen als smakelijke gehaktgerechten. Ik heb mezelf niet meer in de hand.’

Weet u hoe u Meat Piet terug op het rechte pad kan helpen? Stuur dan zo snel mogelijk een gele briefkaart en een schellete salami naar de Boerenbond.

Posted in: Olen nieuws