Stephen Hawking niet echt gehandicapt

Posted on 27 oktober 2011 door

0


Stephen Hawking lijdt niet echt aan ALS. De beroemde Britse natuurkundige en kosmoloog acteert zijn handicap om zo zijn saaie materie interessanter te maken voor het – naar zijn mening – ‘domme plebs’.

De Britse natuurkundige met de status van een rockster gaf dinsdagavond in een bomvolle Aula Pieter de Somer in Leuven een lezing over het ontstaan van het heelal. De talrijk opgekomen studenten bleven zowaar 50 minuten – dat is een vol lesuur – vol interesse luisteren. Dat vernam onze redactie uit betrouwbare bron.

Achteraf kon de TV Olen redactie exclusief met Hawking praten. Na een paar biertjes werd de kosmoloog wel heel loslippig. Hawking gaf toe een ‘rolstoeltoerist’ te zijn, waarna hij uit zijn wagentje opstapte en prompt een fles wodka uit de minibar ging halen. ‘Ik acteer mijn handicap om zo meer aandacht te krijgen’, grapt Hawking. ‘En het werkt, de vrouwen hangen aan mijn lippen, en mijn boeken verkopen als zoete broodjes.

Eigenlijk kwam Stephen Hawking niet naar Leuven voor de voordracht. ‘Ik ben hier voor de aanschaf van een nieuwe stemcomputer. Het wordt immers tijd dat ik nog eens investeer in een vlotte en aangename stem. Nu zit ik opgescheept met zo’n jaren tachtig metaalstem. De gemiddelde GPS spreekt vlotter. Bovendien is mijn huidige stem in de boekhouding eind dit jaar volledig afgeschreven.’

Stephen Hawking poseert voor onze TV Olen iPhone na een aantal pintjes uit de minibar 

Posted in: Olen wetenschap