Man die aids onder de mensen bracht overleden

Posted on 27 september 2011 door

0


Ben Van Bauwel, de man die begin jaren zeventig seksueel contact had met een hiv-positieve aap, en zo het aidsvirus onder de mensheid bracht, is op 73-jarige leeftijd overleden in zijn ouderlijk huis in Brecht bij Antwerpen.

Op zijn sterfbed verklaarde de zelfverklaarde apenneuker dat hij ‘alles opnieuw zou doen’ en dat hij ‘geen spijt heeft van de vele doden die zijn gevallen door het virus dat hij onder de mensheid heeft verspreid.’

Van Bauwel liep het aidsvirus op tijdens een vakantie met zijn ouders in Congo. De toen dertigjarige jongeman dacht een avondje stappen af te sluiten met een bezoek aan de plaatselijke hoeren, maar maakte zijn ‘diepste draai’ uiteindelijk met een jonge mensenaap uit Kinshasa.

Zelf hieldVan Bauwel tot op zijn sterfbed vol dat hij die bewuste avond niet doorhad dat het om een aap ging, en zeker niet dat zij met een dodelijk virus was besmet. ‘Ik was dronken, en wist niet wat ik deed. Het enige wat ik nog weet, is dat het de beste seks uit mijn leven was. De vele menselijke partners die ik daarna had, kunnen niet tippen aan Bökelelu.’

Posted in: Olen nieuws